Kontakta oss

Hej! Klicka på den rubrik som passar din fråga bäst och vi hoppas att du finner ditt svar! Du är annars alltid välkommen att kontakta oss!

Bokning

Det enklaste, snabbaste och säkraste sättet att göra en bokning är att boka biljetter online här på sidan. Du kan också få hjälp med din bokning genom att ringa till vår kundtjänst på telefon: 08-551 13 444 (nordisktalande eller engelsktalande personal), men själva bokningen gör du alltid själv här på siten. Du kan även maila dina frågor via kontaktformuläret, så kontaktar vi dig så snart som möjligt.

Avbokning

I allmänhet kan du inte ändra, avboka eller ångra betalda och bekräftade biljetter till attraktioner och evenemang i Paris, vilket vi informerar om tidigt i bokningsprocessen och vilket du också bekräftar när du accepterar våra bokningsvillkor.

Naturligtvis kommer vi fortfarande göra allt för att hjälpa dig om olyckan är framme. Om du blir tvungen att avboka eller omboka så skicka ett e-post meddelande till oss via kontaktformuläret där du uppger ditt bokningsnummer, så skall vi, utan att lova något om resultatet, undersöka möjligheterna att ändra din bokning alternativt sälja dina biljetter vidare.

Om vi kan sälja dina biljetter vidare måste detta först godkännas av vårt ombud i Paris och sedan måste vi få en kredit från vårt ombud. Det är inte ovanligt att denna process tar ganska lång tid. Därför kan det mycket väl gå 1 till 2 veckor efter evenemangets datum innan vi har fått klart besked om att dina biljetter är sålda vidare eller inte. Vi förstår att denna väntetid inte är optimal för er, men det är dessvärre så processen ser ut, och väntetiden är därför nödvändig för oss. Du får även räkna med att en avbokningskostnad/ombokningskostnad tas ut vid all återförsäljning/ombokning som räknas av från beloppet ni får tillbaka.

Avbeställningsskydd

Anmälan om avbeställning
Anmälan av avbeställning skall göras i formuläret nedan, alternativt per mail till info.parisbiljetter@ticmate.com .
OBS! För att skyddet ska vara giltigt skall detta ske innan "giltighetsdatum" på biljetten har passerat.

Läkarintyg
Inga pengar kan betalas tillbaka utan läkarintyg. Senast två veckor efter arrangemanget behöver vi ditt intyg tillsammans med en kopia på din bokningsbekräftelse. På intyget ska läkarens namn och telefonnummer tydligt stå.
Skicka läkarintyg samt bokningsbekräftelse per post till: ParisBiljetter.se, Ticmate AB, Nygränd 10, 3tr, 111 30 Stockholm

Om någon annan än den som beställt avbeställer
Om någon i resesällskapet avbeställer behövs, förutom läkarintyg, ett intyg på att ni skulle resa tillsammans. Detta kan vara en kopia på flyg- eller hotellbokning.

Skyddet täcker inte:
Om du glömde ta med bokningsbekräftelsen till Paris
Vid transport förseningar, inställda avgångar eller underhållningsarbeten som kan påverka användandet av dina biljetter.
Om du missade planet.

Kostnad:
Avbeställningsskyddet kostar 5 % av köpesumman.

Skyddet innebär:
Du får tillbaka hela kostnaden, utan självrisk, om du som beställt biljetterna, någon nära anhörig (make, maka, barn, syskon eller förälder) eller någon i det sällskap som bokat drabbas av akut sjukdom, olycksfall eller dödsfall.

Bokning av avbeställningsskydd
Avbeställningsskyddet bokar du samtidigt som dina biljetter. Skyddet är giltigt från det att du bokat och betalat. Notera! Summan för avbeställningsskyddet återbetalas inte vid eventuell avbokning av biljetterna.

Avbeställningsskyddet kan inte tecknas för gruppbokningar, dvs. över åtta personer.

Din epost *
Ditt namn *
Telefonnummer *
Bokningsnummer *
Beskriv ditt ärende
Kopia skickas till din e-postadress

ParisBiljetter.se powered by Ticmate

Ticmate AB ®
Nygränd 10, 3tr
SE-111 30 Stockholm
Telefon: +46 (0) 8-551 13 444
Org.nr. 556710-6017
Bankgiro nr. 5964-4138

Bank: Swedbank
Bankgiro nr. 5964-4138
SWIFT: SWEDSESS

E-post E-post 08-551 13 444 08-551 13 444
Ticmate
Svenska
08-551 13 444 08-551 13 444 E-post E-post


Till varukorgen